رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشوردر مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان یزد

از تغییراتی در اصلاحیه نظام مالیاتی کشور خبر داد

یزدفردا "استانی:سرویس خبر دولت :رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به طرح جامع مالیاتی کشور گفت: این طرح به صورت یکپارجه و مکانیزه در سراسر ایران اجرایی خواهد شد.

به گزارش یزدفردا بنابراعلام روابط عمومی استانداری یزد،" علی عسکری" در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان یزد که با حضور استاندار، معاونین استاندار و برخی از مدیران استان در سالن همایش اداره کل مالیاتی یزد برگزار شد، با اشاره به پیشینه تاریخی استان یزد اظهار داشت: استان یزد، استانی بزرگ، با پیشینه عمیق، تاریخی و ریشه دار در تمدن است.

وی افزود: استان یزد با قرار گرفتن در مرکز جغرافیایی کشور شاهراه حیاتی کشور بوده و این موضوع در برنامه ریزی های کشوری برای این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: مالیات در ادبیات اقتصادی دنیا از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده است و کشور ایران در نظام اقتصاد بین الملل از لحاظ وسعت، تولید، ظرفیت و منابع در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وی با اشاره به میزان دریافت مالیات در سایر کشورهای جهان خاطرنشان ساخت: در صورتی که هزینه بخش عمده تولید ناخالص کشورهای دنیا از وصول مالیات تامین می شود، در کشور ما سقف وصول مالیات پایین است.

عسکری افزود: دریافت مالیات نه تنها مانع از توسعه اقتصادی کشور ها نیست بلکه از شاخصه های توسعه یافتگی اقتصادی محسوب می شود.

وی از تغییراتی در اصلاحیه نظام مالیاتی کشور خبر داد و اضافه کرد: اصلاح نواقص قانونی دریافت مالیات، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر مجموع درآمد از جمله بخش های تصحیح شده در این اصلاحیه می باشد.

وی در پایان با تشریح بخش هایی از قانون هدفمند کردن یارانه ها، اجرایی شدن این قانون را یکی از راه های رشد اقتصادی و رسیدن به اقتصادی سالم و فعال دانست.

استاندار یزد نیز در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین(ع) گفت: یکی از اهداف مهم قیام سومین امام شیعیان، احیای امر به معروف و نهی از منکر در دوره ای از تاریخ است که ایمان مردم آن زمان به خداوند متعال، نبی خدا(ص) و امام معصوم کم و سست شده بود.

"محمد رضا فلاح زاده" تزلزل در ایمان دشمنان امام حسین(ع) را موجب بی بصیرتی و در نهایت در مقابل راه حق قرار گرفتن آنان دانست.

وی با اشاره به ویژگی مهم یک مدیر موفق و اسلامی در جمهوری اسلامی ایران افزود: مدیران دستگاه ها در حکومت اسلامی باید با ایمان به خدا، نبی خدا(ص)، ولایت علوی و ولایت فقیه، همراه با انگیزه تمام و شناخت دقیق تمام توان خود را برای اجرای قوانین و دستورات الهی و اسلامی به کار بگیرند.

استاندار یزد یادآور شد: خمس، زکات و مالیات مورد تایید و تصویب علمای دین و سازگار با اعتقادات مسلمانان است.

وی تصریح کرد: پرداخت نکردن خمس، زکات و مالیات، مال و درآمد را شبهه ناک و حرام می کند.

استاندار در ادامه با بیان اینکه وجوهات خمس، زکات و مالیات در اختیار ولی فقیه قرار می گیرد تا برای اداره امور و پیشرفت کشور از آن استفاده شود، اضافه کرد: پرداخت خمس، زکات و مالیات در نظام اسلامی عامل موثری در مبارزه با فقر، محرومیت و گسترش عدالت است.

فلاح زاده در بخش های دیگری از سخنان خود در خصوص سهم مالیات در میزان تولید ناخالص کشورهای جهان گفت: مالیات در جهان بین 20 تا 25 درصد هزینه تولید ناخالص کشورها را تشکیل می دهد.

وی سهم مالیات در تولید ناخالصی کشور را 8 درصد عنوان کرد.

فلاح زاده بر تغییر روش وصول مالیات از حالت دریافتی به حالت پرداختی توسط خود مردم تاکید کرد و اصلاح نظام مالیاتی کشور و بهره گیری از توان علمی کارشناسان مجرب دانشگاه و افراد با تجربه در امور مالیاتی را در زمینه آموزش و فرهنگ سازی پرداخت مالیات خواستار شد. وی افزود: اطلاع رسانی در خصوص قوانین و مقررات مالیاتی باید دقیق و فراگیر باشد.

استاندار یزد در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات "سید ناصر ابراهیمی" در دوره مسئولیت و خدمت رسانی برای "سید رضا نوربخش آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا